OpenGL 3.3 si OpenGL 4.0
Mai tineti minte sfarsitul anilor '90 / inceputul anilor 2000 cand OpenGL era cel mai tare API de accelerare 3D, iar Microsoft abia reusea sa copieze prin DirectX partial functionalitatile lui? Din pacate dupa aceea s-a intors roata si pana anul trecut OpenGL parca era doar o umbra palida in spatele DirectX-ului, fiind putin dezvoltat si rar updatat.
Se pare ca roata se intoarce din nou in favoarea OpenGL. Schimbarile au inceput cu lansarea lui OpenGL3.0 in august 2008 dupa care ni s-au promis update-uri la fiecare sase luni. Si asa s-a si intamplat, a venit 3.1, 3.2 si acum 3.3 ... Marea surpriza este insa OpenGL 4.0 care aduce o serie da imbunatatiri fata de serie 3 pastrand desigur compatibilitatea cu versiunile mai vechi.
Imi este cam greu sa traduc noutatile tehnice in limba romana, asa ca va invit sa cititi (engleza) anuntul oficial de lansare.
Comments
wow vreau sa citez numai
wow
vreau sa citez numai astea 3:
"-two new shader stages that enable the GPU to offload geometry tessellation from the CPU
-drawing of data generated by OpenGL, or external APIs such as OpenCL, without CPU intervention;
-64-bit double precision floating point shader operations and inputs/outputs for increased rendering accuracy and quality;"
acuma zic , credeti ca ATI se vor trezi sa aduca drivere compatibile cu 4?
ar fi prea frumos....
PS:
Ms fain Csaba ptr stire " you make my day " XD
Unix is user-friendly. It’s just very selective about who its friends are
Si ATI/AMD face parte din
Si ATI/AMD face parte din Khronos Group, asa ca si eu au dat acceptul/consimtamantul pentru OpenGL4. Faptul ca nu prea sunt ei interesati este o alta poveste.
Csabi′s BLOG
Linux registered user # 457717